Ut me certiorem fecit Michael (Michał) Cichy, amator polyethnicae regionis Slovacorum nomine
Latino Sepusius sive Alba Sepusia notae, in chronica unius huius terrae urbium –
Leutsoviae (Slovacice Levoča) – adesse
mentionem incredibilis modi pugnandi: sphaeris caseinis e tormentis in hostem proiectis!
Talibus enim telis usi sunt in summa rerum desperatione defensores proximae
urbis nomine Kesmarkium (Kežmarok)
anno 1531, in fine belli centum annorum, quod inter sese incolae ambarum urbium
gerebant de iure stapulae, id est obligatione, qua mercatores urbem transeuntes
deberent per 15 dies omnes merces suos in hac urbe venum praebere (ex quo lege,
paucis tantum urbibus ab imperatore data, urbes magnum lucrum sibi comparabant;
secundum Leutsovienses, Kesmarkium potitum esse simili privilegio fraude,
postquam archiva urbis incendio deleta essent tempore bellorum Hussitarum,
incolis Kesmarkienibus clamantibus se simile ius ab imperatore Austriaco iam quondam
accepisse).
Ita saltem vult Gasparus Hain (1632-87), Theodiscae
gentis civis Leutsoviensis, auctor supradicti chronici (Die Lentschauer Chronik). Nam dicit Hain, hoc 1531 anno quinquagintos pedites Leutsovienses et
equites domini Scheredi [videlicet baronis cuiusdam Hungari] ad oppugnationem Kesmarkii venisse, urbem
oppugnasse sed sine effectu. Uno die oppugnationis defensores Kesmarkenses,
missilibus metallicis iam carentes, in nostros spaeros e caseo formatos
projecerunt.
Nihil hic mirabile fortasse si ad etymologiam nominis
urbis spectemus. Kesmarkium enim e Theodisco Käsmark (Forum Casearium) provenit – caseis ergo iis etiam in oppugnatione suppeditasse
reor.
Ceterum scribit Hain de
dracone sedenti per totam diem in tecto ecclesiae cuiusdam in pedibus montium
Tatrensium (Tatry), tempore procellae
saevissimiae quinto die Augusti anni 1662 (ergo Hahn iam vivo!). Quem draconem
permulti testes oculati vidissent, licet nemo ausus sit bestiam appropinquare.
Ob illuviem magnam post eam procellam plus quam centum monticolae peierunt,
docet Hain.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz